2015年1月19日月曜日

大富神社。笑い講。

福岡県豊前市の大富神社で1月18日、恒例の「招福初笑い」が催された。拝殿で車座になった参加者が大声で笑い合い、ことし一年の幸運を祈った。 「わっはっはっは」「があっはっはっはっはっはあ」など笑い声は様々。地元の有志約30人が参加するグループ「求菩提笑い講」が開いた。真冬の寒さのなか、笑い講歴17年という 豊前市の 女性(73)は「笑うことで体が温まり、元気になります」と楽しそうに話した。

January 18 at Otomi shrine in Fukuoka Prefecture Buzen, the annual " New year  laughter  party" was held.
Each other laugh loudly participants became sitting in a circle in the  worship hall.
In this shrine they prayed for good luck in this one year.
"Wow ha ha ha" "Gahaha~hahaha   Hahhahhaa" such as laughter is different.
"Gubodai aughter circle" about 30 people whom local volunteers to participate.
Among the midwinter cold,  a woman (73)  from Buzen  laughter circle history 17  years spoke happily. "I am laughing  and  became  warm,  I will be healthy".

0 件のコメント: