「くまモン」の仕掛人は蒲島熊本県知事を讃える。
熊本県の人気キャラクターの 「くまモン」の経済効果は1244億円だ。
「くまモン」仕掛人は 蒲島郁夫熊本県知事だ。 「くまモン」は 今や全国区の人気どころか、海外でも話題だ。 熊本県民の水野学さんと小山 薫堂 さんのオリジナル・デザインを考えた。
蒲島知事は「 くまモン」と一緒に吉本新喜劇に出演して、一緒に転んだりした。それがテレビで流れ、2011年の「ゆるキャラグランプリ」で全国1位になって、人気者になった。
知事の戦略として「楽市楽座」つまり使用料はいっさい取らないで利用できる方針立てた。 それで「くまモン」を使おうという企業がたくさん集まった。そして熊本県経済効果は爆発的に向上した。
I praise the planner Kabashima Kumamoto Governor of "Kumamon".
Economic effect of "Kumamon" of popular character of Kumamoto Prefecture's 124.4 billion yen.
"Kumamon" planner Kumamoto Governor Kabashima. "Kumamon" is far from popular now nationwide, it's topic also abroad.
Original design of "Kumamon" are Mizuno Manabu and Koyama Kundo of Kumamoto prefecture.
Kabashima governor appeared in Yoshimoto new comedy with "Kumamon", and was fell together with "Kumamon" . It broadcasted on television, to become nationwide in the "character Grand Prix" of 2011, it became a popular .
"Rakuichi Rakuza" or use fees free strategy was governor was the standing policy available to not take any. So gathered a lot of companies that try to use the "Kumamon". And it became Kumamoto Prefecture economic effect was explosively improvement.
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