2014年11月11日火曜日

LAUGHシャツ

11月11日。お早う御座います。
千葉市美術館に「赤瀬川原平展」を友人と見に行きました。
赤瀬川原平さんは漫画家でもあり世の中の矛盾を芸術で笑い飛ばそうとされました。
平安時代に鳥羽僧正という方が「鳥獣戯画」を描いています。
日本の漫画の大先輩ですね。
美術館を歩いていた美人が美人が「LAUGH」と言う文字の入ったシャツをお召しでした。
美術館の展示に合わせて着るものを合わせたんですね。
私は「素敵ですね。」と言った。 彼女「うふふふ」

November 11. Good morning.
I went to see  "Genpei Akasegawa Exhibition" in Chiba City Museum of Art  with my friend.
Akasegawa Genpei has been  laugh   contradictions of the world with his art and cartoon.
Anyway Toba Sojo (Archbishop)drawn the "wildlife caricature" in the Heian period.
He is a large senior of Japanese manga.
Beautiful woman had walked in  the museum. Her  shirt with  characters  "LAUGH".
Maybe She  combined her wear to fit the exhibition of the museum.
I said  "It is wonderful."
She  said   "Ufufufu"

0 件のコメント: