2014年11月5日水曜日

11月5日。「家族しあわせ発見 ほめ日記 手塚千砂子」」

11月5日。『家族しあわせ発見「ほめ日記」 手塚千砂子』読む。
○古来「謙譲は美徳」とされて来ました。貴方は謙譲が過ぎて自己否定になってないでしょうか。
貴方は他人に誉められたら「いえいええ私は本当に駄目なんです。」なんて言っていませんか。貴方は「私は駄目。」の精神的刷り込みをしていませんか。
○トーマス・エジソンは学校先生に馬鹿と言われました。エジソンお母さんがエジソン誉めたからエジソンは発明王になりました。
○脳科学のによると、ほめ言葉は脳が喜び、心も喜び、命も喜びまし。
○自分を愛し尊重しよう。自分いじめは止めよう。自己否定は止めよう。
自分を誉めよう。
○「私はいいね。私は優しいね。私はエライね。私は素晴らしいね。私はすごいね。私は良いセンスだね。私は意志が強いね。

I read "family happy discovery" Let's praise diary " Chisako Tezuka".
○ ancient times "Humility is a virtue" It is  OK.
But If do  you have over  humility.
And don't  you became  self-denial.
Don't you became have mental imprinting mental of bad image your-self.
○ Thomas Edison was told a fool from school teacher. Since Edison mom was praised Edison . Edison became invention King.
○ According to brain science, compliment is brain joy, heart joy, life also  joy.
○ Let's respect and love yourself.
Stop bullying your-self. Stop self-denial.
Let's Praise yourself
○ "I'm good. I'm friendly.  I'm great. I'm awesome. I'm a good sense. I'm a strong will.

0 件のコメント: