2014年11月18日火曜日

「私の浅草 沢村貞子」読む。

11月18日。「私の浅草 沢村貞子」を読みました。
浅草に生まれ育った女優の 沢村貞子さん が、東京下町の人々の人情あふれる暮 らしぶりと、子供たちの生活、四季折々の町の表情、亡き父母、兄弟の思い出を細やかな筆で綴ったエッセイです。
1978年のNHKの連 続テレビ小説第 「 おていちゃん」の原作となりました。
沢村貞子さんにとって浅草は懐かしい心の故郷なのですね。
私たちにとっても故郷は懐かしい思い出ですね。

I read the "My Asakusa   Sawamura Sadako".
Actress  Sawamura Sadako grew up  in Asakusa
She wrote nostalgic Asakusa with delicate brush .
Full humanity of  old Tokyo downtown . The life of people, life of  children , the town expression of four seasons
Memories of  passed away  parents and brother. 
This essay  became the original story of the  1978 NHK morning  TV novels "Otei-chan".
Asakusa was the nostalgic hometown for Sawamura Sadako.
For us  hometown are the nostalgic memory.

0 件のコメント: