2014年11月15日土曜日

神宮外苑いちょう祭り、鳩山会館見学。

11月15日。秋晴れの良い天気でした。
東京都新宿区の明治神宮外苑の「いちょう祭り」に行きました。
多くの外国人観光客も来ておられました。
たまたまニュジーランドから来られた女性にカメラ撮影を頼まれました。
少しお話して握手でハッピー。
その後東京都文京区の「鳩山会館」に行きました。
この建物は元総理大臣の鳩山一郎さんの屋敷でした。
今はこの屋敷は一般に公開されています。庭の薔薇が素晴らしかった。
帰り道JR京葉線、新木場駅のベンチでスペイン人男性と世間話してまた握手。
○中村元さんの言葉「語学を学ぶには、笑われる事を恥じたり、笑われる事を恐れない事が大切です。語学は笑われる事無しに上達しない。」

15th November . It was  the beautiful autumn day.
I went to the "Ginkgo festival" of Meiji Jingu Outer Gardens in Shinjuku-ku, Tokyo.
Many foreign tourists also comming  there.
Happened was asked a camera shooting a woman who came from New Zealand.
Happy with shaking hands to talk a little.
Then I went to the "Hatoyama Hall" of Tokyo, Bunkyo-ku.
This building was Hatoyama Ichiro's mansion of the former Prime Minister.
This house has been open to the public now. The roses in the garden was very beautiful.
Way back JR Keiyo Line, Spanish men and the  talking  with
handshake on the bench of the Shin-Kiba Station.
○ Words of Hajime Nakamura
"To learn the language, never shame about your speaking,
never afraid to be laughed about your speaking."

0 件のコメント: