2014年10月4日土曜日

伊勢神宮、内宮の鳥居建て替え。

伊勢神宮、内宮入り口の鳥居建て替え られました。檜の白木で清々しいですね。
私は伊勢神宮に2度参拝しました。
○伊勢神宮内宮(三重県伊勢市)で参拝客を迎える宇治橋の鳥居が10月3日、20年ぶりに建て替えられました。 内宮と外宮の式年遷宮翌年に新調される習わし。完成式で最上端の笠木が取り付けられ、鷹司尚武大宮司 ら神職に続き、朝から訪れた大勢の人がくぐり始めをしました。
鳥居は高さ7・4メートル、幅5・4メートル。昨秋、20年に1度の遷宮を終えて解体された内宮と 外宮の各正殿の棟持柱が再利用された。宮大工たちがヒノキの表面を丁寧に削って、 橋の両詰に建つ真新しい鳥居に造り変えました。

Rebuilding the Ise Shrine torii, of Naiku entrance. It is refreshing in plain wood of cypress.
I've worshiped twice in Ise Shrine.
○ 3rd October. torii of Uji Bridge greet worshipers at (Ise, Mie Prefecture) Ise Naiku have been rebuilt the first time in 20 years. Practice that are brand-new to Shikinen Sengu following year of Geku and Naiku. Kasagi the uppermost is mounted in the finished formula, following the priest Takatsukasa Sangmu chief priest from large, a large number of people who visited from the morning was the beginning wicket.
Torii 7-4 m height, width 5.4 meters. Last fall, building holding pillars of each Tadashi of Geku and Naiku which was dismantled and finished the Sengu once in '20 has been reused. Miyadaiku we shaved carefully the surface of the cypress, I changed to build brand new torii is located on both claws of the bridge.

0 件のコメント: